michael jackson fan club

Ez az olda a pop királyának michael jacksonak az emlékére készült ha rajongó vagy szivesen várlak mindíg!!!!!!!!!!

Az első önálló sikerek

Az Off The Wall 1979 augusztusában jelent meg, melynek felvételeit Quincy Jones irányítása alatt rögzítették. A köztudatban elsőnek aposztrofált, bár szám szerint az ötödik Michael Jackson szóló album gyorsan a világ legkelendőbb fekete lemeze lett. Akkoriban 6, míg a mai napig több mint 18 millió példány kelt el belőle. A dalok szerzői között maga Michael is szerepelt két saját slágerrel, mellette pedig Paul McCartney, és Stevie Wonder is szerzőként jegyeztek egy-egy dalt. Michael első önálló szerzeményét, a Don't Stop Till You Get Enough-ot Grammy-díjjal jutalmazták, míg a Rock With You hatalmas közönségsikert aratott.
Egy évvel később ismét összeállt testvéreivel, hogy Triumph címen elkészítsék új stúdióalbumukat, melyről a Can Yu Feel It és a Heartbreak Hotel arattak osztatlan sikert, 1981-ben pedig az aktuális koncertturnéjuk hanganyagát jelentették meg lemezen. Michael karrierje látszólag mind szólóban, mind a családi együttessel a csúcsra ért. Ekkor még senki sem gondolta, hogy soron következő új nagylemeze lesz az, amely kirángatja a nyolcvanas évek popiparát tetszhalott állapotából és évek múltán is a világ legkelendőbb hanghordozójaként emlegetik majd.



Thriller

A Thriller 1982. december 1-jén került a lemezboltokba. A kilenc dalt tartalmazó korongon négy önállóan írt sláger (Wanna Be Startin' Somethin', The Girl Is Mine, Beat It, Billie Jean), és három Rod Temperton szerzemény (Baby Be Mine, Thriller, The Lady In My Life) is helyet kapott. A Human Nature-t a Toto együttes tagja Steve Porcaro, míg a Pretty Young Thing-et Quincy Jones és James Ingram szerezték. A dalok közül hetet kislemezen is megjelentettek, melyből háromhoz egy-egy korszakalkotó videoklip is társult. Fő erősségük a lineáris cselekményszövés és történetmesélés volt, mely akkoriban nem volt jellemző a klipekre. A Billie Jean egy titokzatos idegenről, a Beat It pedig egy, a West Side Story történetén alapuló bandaháborúról szólt. A Thriller rendezésére Michael, John Landis filmrendezőt kérte fel, akinek az Egy Amerikai farkasember Londonban című morbid horror komédiája volt az egyik legnépszerűbb mozija. A három videó, élükön a közel negyedórás Thrillerrel fiatalok tízezreit mozgatta meg. A sikerhez nagymértékben hozzájárult még a Billie Jean 1983-as előadása a Motown 25, jubileumi ünnepségen. Michael itt mutatta be először a „moonwalkot" és ekkor vált abszolút szupersztárrá. Az album rá egy évre 8 kategóriában nyert Grammy-díjat, és közel 35 milliós eladással büszkélkedhetett. A jelenlegi eladási statisztikák többféle számadatot is hivatalosan kezelnek. Legutóbb a Guinness rekordok könyve 2006 őszén 104 millióra becsülte a lemez eladásait.
A Thriller érában Michael a saját lemezén kívül számos más produkcióban is részt vett. Elkészítette az E.T.-ről szóló meselemezt, mely Steven Spielberg mozijával párhuzamosan került a boltokba. Ehhez kapcsolódott a Someone In The Dark című szám, mely egy újabb kislemez sikert jelentett. Ekkor írta meg Diana Rossnak a Muscles-t, majd később a Bee Gees fiúkkal közösen az Eaten Alive-ot. Duetteket énekelt Jermaine nevű bátyjával, Paul McCartney-val és Mick Jaggerrel, valamint vokálozott Rockwell slágerében a Somebody's Watching Me-ben. 1984-ben közös albumot adott ki testvéreivel Victory címen, melyen mind a hatan közreműködtek, majd pedig utolsó közös turnéjukra indultak.
1985-ben Michael és Lionel Richie megírták a We Are The World-öt, melyben több mint negyven világsztár vett részt. Céljuk az volt, hogy segítsék az afrikai éhezőket. A Quincy Jones által finanszírozott és szervezett project 30 millió dollárt gyűjtött össze és ráirányította a világ figyelmét az éhezőkre. Még ebben az évben felvásárolta az ATV (American Television Music Ltd.) zeneműkiadót, mely többek között 251 Beatles dal szerzői jogdíjait tartalmazta, s ezzel a gombafejűek csaknem teljes életműve az ő számláját gyarapította.
Soron következő új albuma előtt 1986-ban leforgatta Disneylandnek a Captain EO című 17 perces, háromdimenziós, zenés űrfantáziát. A rövidfilm forgatókönyvét George Lucas-szal együtt írták, a rendezői székben pedig Francis Ford Coppola foglalt helyet.



Bad



Michael, az új album „csendes" előzményeként duettet énekelt Stevie Wonderrel (Get It), majd megjelent a Bad korong első kislemeze, az I Just Can't Stop Loving You. Az nagylemez 1987. augusztus 31-én került a boltokba, és addig soha nem látott PR gépezet robbantotta be a köztudatba. A reklámhadjárat szülőatyja akkori menedzsere, a legendás Frank Dileo volt, aki kiváló stratégiai és üzleti érzékkel repítette Jacksont egy újabb csúcs felé.
Első nagy durranásként a címadó Badet dobták piacra és egy Martin Scorsese rendezte videoklippel, valamint egy rövidfilmmel reklámozták a mai napig népszerű bombaslágert. Szeptember közepén Michael megkezdte első szóló turnéját, a Bad turnét, mely csaknem másfél éven keresztül zajlott és 123 élő show-val kápráztatta el a világot. Az album slágereit néhány hónapos csúszásokkal apránként „csöpögtetve" jelentették meg kislemezen, s fantasztikus klipek segítségével juttatták őket a slágerlisták élére. Ilyenek voltak a The Way You Make Me Feel, a Man In The Mirror, az Another Part Of Me, a Dirty Diana, a Smooth Criminal, a Leave Me Alone és a Liberian Girl. A Bad népszerűségét segítette elő Michael Moonwalk című önéletrajzi írása és Moonwalker című látványos mozifilmje is. Az LP 10, majd a CD változat 11 dalt tartalmazott, mely a mai napig 30 millió példányban kelt el, s a világ addigi legnagyobb bevételt hozó koncertturnéját produkálta.
Ezt követően Michael - bár már nem volt tagja a The Jacksons-nak, - közreműködött testvérei lemezén a Jackson Street 2300 című dalban, s fellépett Sammy Davis Jr. ünnepi műsorában.
A Bad korszak árnyoldalát a hatalmas hírnév elviselése jelentette. Jackson ekkor már a világtól elzártan, Neverland Valley Ranch nevű birtokán élt. Nem segített a pozitív „image" megtartásában arcának állandó változtatása sem, melyhez nagymértékben hozzájárult vitiligo nevű bőrbetegsége és egy Pepsi reklámfilm forgatásán szerzett komoly égési sérülése is. Híres volt adakozó természete, udvarias és intelligens magatartása, ám megszállottan védte magánéletét, és furcsaságai a sajtónak állandó piszkálódásra adtak okot. A róla kialakult közvélemény menthetetlenül ketté vált, s Jacksont egyszerre imádni és gyűlölni a divatos társasági élet nélkülözhetetlen velejárója volt.



Dangerous

Michael Jackson az új évtizedben radikális zenei változásra készült. Menedzserét és producerét egyaránt menesztette. Quincy Jones hiányát Teddy Riley és Bill Bottrell társproducer / társszerzőkkel pótolta, s az eddigitől merőben eltérő hangzásvilág kidolgozásába kezdett. Az elvárások a korábbinál is magasabbak voltak vele szemben, ő azonban bízott az ösztöneiben és ragaszkodott az új elképzeléseihez. Ekkor kötötte meg a szórakoztatóipar legnagyobb összegű, 1 milliárd dolláros szerződését kiadójával a Sony Music Entertainmenttel, mely tíz évvel később a karrierjét veszélyeztető kényszeregyüttműködéssé vált.
1991. november 14-én egy videoklip borzolta föl a kedélyeket. Ez volt a Black Or White, a Dangerous album első slágeréhez készített videó. A rendező ismét John Landis, a Thriller direktora lett. A 11 perces alkotás második felében látható „ámoktáncot" a jóérzésű amerikai szülők nyomására kivágták az alkotók, így maradt a dal terjedelmével azonos hosszúságú klip, melyben az újnak számító morphing technológia különleges effektjeit is megcsodálhattuk. A látványos zenés videók sora azonban ekkor kezdődött igazán. A Remember The Time, az In The Closet, a Jam, a Who Is It, a Heal The World és a Give In To Me rövidfilmjeit egytől egyig olyan nagynevű rendezők készítették, mint John Singelton, Herb Ritts, vagy David Fincher és olyan sztárok szerepeltek bennük, mint Macauley Culkin, Eddie Murphy, Naomi Campbell vagy Michael Jordan. A klipekkel együtt megjelentetett slágereket a Bad korszak PR stratégiájával megegyező módon reklámozták, a Dangerous turné pedig még grandiózusabb vállalkozásnak bizonyult, mint a négy évvel korábbi Bad. Az album eladásai egyes felmérések szerint néhány millióval túl is szárnyalták a Badét.
1993 februárjában másfél órás interjút adott birtokáról a talk-show királynő, Oprah Winfrey-nek. A műsor nézettsége az egekbe szökött. Michaelt sosem lehetett látni azelőtt ilyen hosszan nyilatkozni. Nyíltan beszélt gyermekkoráról, kapcsolatairól, bőrbetegségéről és plasztikai műtéteiről. Kifejtette véleményét családról, show-bizniszről és sikerről egyaránt.

A Dangerous sikerfolyamának egy gyerekmolesztálási ügy vetett véget 1993 őszén. Egy 13 éves fiú, Jordan Chandler szülei azzal vádolták meg a szupersztárt, hogy szexuálisan több alkalommal is zaklatta gyermeküket. Kártérítést követeltek és perrel fenyegettek. A sajtó azonnal rákapott a témára és mindent megtett annak érdekében, hogy mielőtt az igazságra fény derül, befeketítsék Jacksont és esélytelen maradjon a rosszindulatú közvéleménnyel szemben. A több hónapos huzavona peren kívüli egyezséggel zárult. Michael ügyvédei tanácsára fizetett a családnak, hogy a botrány mielőbb lecsengjen és megtépázott hírnevét a lehető leggyorsabban helyreállítsa. A család kifizetése sokak szerint egyet jelentett bűnösségének beismerésével. A kételkedők közül nyilván kevesen tudták, hogy a fiú kizárólag tudatmódosító szer hatása alatt vallott Jackson ellen, a rendőrségi eljárás pedig a kifizetés után még fél évig folyamatban volt, míg végül bizonyítékok teljes hiányában zárták le az ügyet.



History

1994. május 26-án Michael váratlanul feleségül vette Elvis lányát, Lisa-Marie Presley-t, s augusztus elején együtt érkeztek Budapestre, hogy felvegyék Jackson következő albumának kedvcsináló klipjét. A Hősök terén, a Budai várban és a Lánchídon zajló forgatás fenekestül felforgatta a magyar fővárost, s a rajongók tisztes távolságból önmagukat alakítva statisztálhattak kedvencüknek.
A History album csaknem egy évvel később, 1995. június 16-án került a boltokba. A dupla CD 15 Best of slágert és 15 új dalt tartalmazott. A Budapesten rögzített teasert végre láthatta a világ, melyben Michael egy világmegváltó történelmi hősként jelenik meg, akinek szobrot emelnek elvakult hívei. A szerénynek nem mondható videóval alaposan túllőtt a célon. A megaláztatásából talpra állt előadóművész helyett egy személyi kultuszban tobzódó diktátort sikerült alakítania. Szerencsére a kedvcsináló koránt sem lett olyan népszerű, mint a dalaihoz készült videók. Ezek közül elsőként a húgával, Janettel közös Scream durrant nagyot, melynek korszakalkotó klipjét Mark Romanek hozta tető alá. A „dühös" Michael Jacksonból kaptunk bőven az új hanganyagon. Számos dalában szidalmazta a médiát és egyéb rosszakaróit (D.S., Money, Tabloid Junkie, Too Bad), mégis a You Are Not Alone című R. Kelly ballada találta leginkább szíven a közönséget. Zseniálisan sikerült még a szintén dühös They Don't Care About Us, a magányról sóhajtozó Stranger In Moscow és a világbéke dalok sorának újabb, ezúttal pesszimistább darabja az Earth Song. Két feldolgozás is felkerült a korongra, az egyik a Beatles Come Togetherje, mely már hallható volt a Moonwalker fináléjában, a másik pedig Chaplin keserű-édes bölcselkedése, a Smile.
Még ebben az évében a kincset érő ATV katalógust egy Sony Music-kal kötött újabb szerződés értelmében 50-50 százalékban közösen birtokolta kiadójával, mely még szorosabbá fűzte üzleti viszonyukat s kezdte alárendeltté tenni Jacksont a Sony-val szemben.

Az új korongot népszerűsítő turné 1996. szeptember 7-én startolt Prágában. A gigantikus koncertkörúton a megszokottnál picit fáradtabb és majdnem végig playbackkel manipuláló Jackson még mindig erején felül teljesített. A turnéval párhuzamosan 1997 májusában kiadta Blood On The Dance Floor című remix albumát, melyen a History 8 újrakevert nótája mellett 5 új sláger is hallható volt. Ezekből kettő, (Ghosts, Is This Scarry) az új Ghosts című közel 40 perces zenés horrorjához készült, melyet Stephen Kinggel közös forgatókönyv alapján az effekt specialista Stan Winston rendezett meg. Míg a History 18, addig a remix album 7 millió példányban talált gazdára.
A History dal újrakevert változata egy nagyon korszerű videoklippel egészült ki, mely képeit tekintve egyfajta összefoglalója volt teljes életművének. Michael látszólag hosszabb időre visszavonulni készült. A kilencvenes évek végén megjelentetett még egy limitált maxit (On The Line), szerepelt Liz Taylor partiján és 1999 nyarán két jótékonysági koncertet szervezett, melyeken maga is fellépett. Új albumról, és egy mozifilm tervről kiszivárgott ugyan néhány mendemonda, de valójában Jackson 30 évnyi intenzív közszereplés után egyre inkább családja körében érezte jól magát. Lisa-Marie-től egy év után elvált és feleségül vette korábbi ápolónőjét, Debbie Rowe-t aki két gyermekkel ajándékozta meg őt. Prince 1997 februárjában, míg Paris 1998 márciusában született meg. Debbie-vel néhány év után elváltak, a gyerekek pedig közös megegyezés alapján apjuknál maradtak.



Invincible

Michael Jackson sajtója 2000 körül elsősorban gyenge egészségi állapotáról, bizarr külsejéről és a Neverland új épületei után elkövetett állítólagos adócsalásokról szólt. A médiát egyszeriben nem érdekelte Michael szakmai múltja, ezért alig foglalkoztak készülő új albumával, melynek stúdiómunkálatai csaknem két és fél évig tartottak. Több lemezre elegendő hanganyagot rögzített, melyből 16 dal kapott helyet a 2001. október 30-án megjelent Invincible albumon.
Első slágere, a You Rock My World két rádiós műsorvezetőnek köszönhetően kezdetben illegálisan került fel az Internetre, majd a kiszivárgást követően hivatalosan is elkezdték játszani a gyorsan népszerűvé vált dalt. A rádiós sugárzáshoz képest több hetet késő klip, majd a még egy hónapot csúszó maxi, hamar ráébresztette a rajongókat, hogy komoly gondok vannak a kiadás körül. A megszokott profi gépezet valami miatt ezúttal rosszul működött. A Sony Music októberre, az album és a Cry videoklip megjelenésére ura lett a helyzetnek és erős kampányt szervezett az új anyag népszerűsítésére, a következő néhány hónapban azonban fokozatosan visszalépett. A Butterflies amerikai kiadása volt az utolsó szalmaszál, amit a Sony hajlandó volt keresztbetenni az ügy érdekében és Michael sem kapaszkodhatott semmi másba. Az album várva várt slágergyanús dalai, mint az Unbreakable, a 2000 Watts, vagy a Santanaval közös Whatever Happens semmilyen promóciót nem kaptak, s a világ számára ismeretlenek maradtak egy a saját kiadója által megbuktatott kiváló lemezen. A negatív kampány ellenére az albumból világszerte 8 millió példány talált gazdára.
A gondok pedig egyre sokasodtak. Michael ekkor ünnepelte szóló karrierjének 30. évfordulóját, melynek tiszteletérre két hatalmas élő show-t szerveztek szeptemberben a Madison Square Gardenben. A számos sztárvendég fellépésével megvalósult hangulatos koncertekről a World Trade Center elleni merénylet miatt szinte egyáltalán nem írtak az újságok. Amikor pedig a katasztrófa áldozataiért közel 35 énekes közreműködésével két nyelven is felvett What More Can I Give című jótékonysági dalát sem volt hajlandó kiadni a Sony, akkor a Jackson gépezet végleg összeomlott. A kiadó hozzáállása mögött valószínűleg az ATV katalógus állt, melyre a Sony Music, Jackson megbuktatásával kívánta rátenni a kezét. Michael ekkor szervezkedni kezdett a multicég pápája, Tommy Mottola ellen, akit rövid időn belül menesztettek. Ekkor már mindenképpen meg akart szabadulni kiadójától, de hogy a több mint egy évtizede megkötött gigaszerződését teljesítse, megjelentetett egy válogatáslemezt Number Ones címen.








Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 7
Heti: 10
Havi: 59
Össz.: 39 605

Látogatottság növelés
Oldal: sikerek
michael jackson fan club - © 2008 - 2024 - rebcsimichael.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »